Voorwaarden & Kwaliteiten 

Werkwijze

Indien u een juridisch geschil heeft, is het raadzaam om contact op te nemen met mr. M. Gümüş. Zij zal u voorzien van goed juridisch advies en u wegwijs maken in de actuele wet- en regelgeving. Hiertoe zult u uitgenodigd worden voor een intakegesprek, waarbij de zaak en de te ondernemen stappen zullen worden besproken met u. Zij zal aan u kenbaar maken op welke wijze zij uw belangen zal behartigen. De algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle werkzaamheden van mr. M. Gümüş.


Ondanks dat mr. M. Gümüş garant staat voor een optimale behartiging en de hoogst mogelijke kwaliteitsnormen nastreeft, kan het voorkomen dat u ontevreden bent over een bepaalde aspect van de dienstverlening. In dergelijke gevallen kunt u gebruik maken van de klachtenregeling. Conform deze regeling dient u uw klacht kenbaar te maken aan de klachtenfunctionaris van het kantoor, waarna zal worden getracht om tot een oplossing te komen. Indien dit geen baat zal hebben, kan de klacht worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Advocatuur. Advocatenkantoor GümüsGarant is aangesloten bij deze commissie.

Algemene voorwaarden advocatenkantoor GümüsGarant

 Toepasselijkheid

1. Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle opdrachten die met Advocatenkantoor GümüsGarant worden gesloten, tenzij voorafgaande aan de totstandkoming van een overeenkomst schriftelijk anders is overeengekomen. Advocatenkantoor GümüsGarant stelt zich ten doel om de praktijk van advocaat uit te oefenen, een en ander in de ruimste zin van het woord.

2.Deze algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op aanvullende opdrachten en vervolgopdrachten van cliënten.

 

Opdracht

1. Een opdracht komt eerst tot stand nadat deze door Advocatenkantoor GümüsGarant is aanvaard. Ten aanzien van de totstandkoming van een opdracht kan Advocatenkantoor GümüsGarant slechts worden vertegenwoordigd door mr. M. Gümüş.

2. Verstrekte opdrachten worden door het kantoor uitsluitend uitgevoerd ten behoeve van de opdrachtgever (verder te noemen: ‘cliënt’). Indien er sprake is van twee of meer cliënten die tezamen een opdracht hebben verstrekt, zijn zij elk hoofdelijk gehouden om de verplichtingen die voortvloeien uit de overeenkomst van opdracht met het kantoor na te komen.

 

Declaratie

1. Terzake de uitvoering van een opdracht is de cliënt het honorarium, vermeerderd met belaste, onbelaste verschotten en omzetbelasting verschuldigd.

2. Verschotten zijn de kosten die het kantoor ter uitvoering van de opdracht ten behoeve van de cliënt heeft gemaakt. Tot de verschotten behoren onder meer griffierechten, deurwaarderskosten, de kosten voor extern deskundigen, reistijd, parkeerkosten en kosten voor het opvragen van uittreksels.

3. Advocatenkantoor GümüsGarant is steeds gerechtigd (ook tussentijds) van cliënt de betaling van een voorschot te verlangen. Een ontvangen voorschot wordt verrekend met de eindafrekening van de opdracht.

4. In zaken die worden behandeld op basis van het wettelijke systeem van gefinancierde rechtshulp geldt het bepaalde in dit artikel slechts voor de kosten en de eigen bijdrage die op grond van de afgegeven toevoegingsbeslissing voor rekening van de cliënt komen.

 

Betaling

1. Betaling van declaraties dient plaats te vinden binnen 7 dagen na declaratiedatum. Bij gebreke hiervan is het kantoor gerechtigd om zonder nadere aanmaning of ingebrekestelling de wettelijke rente in rekening te brengen.

2. Indien een cliënt tekortschiet in de nakoming van zijn (financiële) verplichtingen ten opzichte van het kantoor, is laatstgenoemde gerechtigd om de werkzaamheden niet aan te vangen, deze op te schorten of te staken. De gevolgen daarvan komen geheel voor rekening en risico van de cliënt. Het niet aanvangen, opschorten of staken van de werkzaamheden laat de betalingsverplichting van de cliënt onverlet.

3. Het is het kantoor toegestaan tot het moment waarop de cliënt al zijn verplichtingen jegens het kantoor is nagekomen, jegens een ieder voor rekening en risico van de cliënt zaken, documenten en gelden waarover het kantoor in het kader van haar overeenkomsten met de cliënt de beschikking krijgt, vasthouden.

4. Bij overschrijding van de betalingstermijn is de cliënt vanaf de declaratiedatum de wettelijke vertragingsrente, als bedoeld in de artikelen 6:119 en 6:120 van het Burgerlijk Wetboek over het declaratiebedrag verschuldigd. De cliënt is tevens alle buitengerechtelijke kosten verschuldigd, welke noodzakelijk zijn om de gedeclareerde bedragen te incasseren, alsmede de daadwerkelijk gemaakte gerechtelijke kosten.

6. Advocatenkantoor GümüsGarant beschikt niet over een Stichting Beheer Derdengelden.

 


Aansprakelijkheid

1. De werking van artikel 7:404 en 7:407 lid 2 BW wordt uitdrukkelijk uitgesloten.

2. Advocatenkantoor GümüsGarant is voor beroepsaansprakelijkheid verzekerd overeenkomstig de door de Nederlandse Orde van Advocaten vastgestelde Verordening op de beroepsaansprakelijkheid.

3. Iedere aansprakelijkheid van het kantoor is beperkt tot het bedrag dat in het betreffende geval uit hoofde van de door haar gesloten beroepsaansprakelijkheidsverzekering wordt uitgekeerd.

4. Indien om welke reden dan ook geen uitkering krachtens de beroepsaansprakelijkheidsverzekering plaatsvindt, beperkt iedere aansprakelijkheid van het kantoor zich tot een bedrag dat ter zake de betreffende opdracht door het kantoor aan honorarium (exclusief verschotten, kantoorkosten en omzetbelasting) aan de cliënt is gefactureerd met een maximum van € 5.000, -.

5. Bij de uitvoering van opdrachten is Advocatenkantoor GümüsGarant gerechtigd derden in te schakelen. Het kantoor zal bij de keuze van deze derden de vereiste zorgvuldigheid betrachten en, indien dit redelijkerwijs mogelijk is, tevoren overleg met de cliënt plegen. Advocatenkantoor GümüsGarant is niet aansprakelijk voor tekortkomingen van derden.

6. Iedere aansprakelijkheid voor schade welke bij de uitvoering van werkzaamheden is veroorzaakt door het ondeugdelijk functioneren van de door het kantoor gebruikte apparatuur, software, gegevensbestanden, registers en/of andere zaken, alsmede voor schade die is veroorzaakt door computervirussen of door het onderscheppen van audio- en/of datatransmissies van telefoon, telefax of e-mailberichten wordt door het kantoor uitgesloten.

 

Beëindiging dossier

Bij beëindiging van het cliëntdossier zullen alle relevante stukken gedurende een periode van zeven jaar door het kantoor bewaard blijven. Zodra deze periode afgelopen is behoudt het kantoor zich het recht om het cliëntdossier te vernietigen.

 

Klachten- en geschillenregeling

1. Advocatenkantoor GümüsGarant neemt deel aan de Klachten- en Geschillenregeling Advocatuur. De klachtenregeling houdt in dat de cliënt zijn klacht eerst aan de klachtenfunctionaris van het kantoor kenbaar maakt. Slaagt de klachtenfunctionaris er niet de klachten te verhelpen, dan kan de klacht voorgelegd worden aan de Geschillencommissie Advocatuur.

2. Alle geschillen naar aanleiding van de totstandkoming en/of de uitvoering van de opdracht, inclusief alle declaratiegeschillen worden door deze commissie beslecht overeenkomstig een eigen reglement, dat op het kantoor ter inzage ligt.

3. Betreft het geschil een opdracht van een particuliere cliënt, dan voorziet dat reglement in bindend advies, tenzij de cliënt zich binnen een maand na de afhandeling van de klacht door het kantoor wendt tot de gewone rechter.

4. Ingeval van een incasso van een vordering op een particuliere cliënt is alleen sprake van bindend advies indien de cliënt het nog openstaande bedrag onder de commissie stort. Doet hij dit niet, dan is op de incasso arbitrage van toepassing. Betreft het geschil de opdracht van een zakelijk cliënt, dan voorziet het reglement in arbitrage.

5. Bij het eerste gesprek zal aan de cliënt een korte uitleg over de Klachten- en Geschillenregeling Advocatuur meegegeven worden.

 

Bevoegde rechter en rechtskeuze

Op de rechtsverhouding tussen Advocatenkantoor GümüsGarant en de cliënt zal Nederlands recht van toepassing zijn. Alleen de Nederlandse rechter zal bevoegd zijn van enig geschil tussen het kantoor en haar cliënt kennis te nemen.

 


KANTOORKLACHTREGELING

Artikel 1 begripsbepalingen

In deze kantoorklachtenregeling wordt verstaan onder:

  1. klacht: iedere schriftelijke uiting van ongenoegen van of namens de cliënt jegens de advocaat of de onder diens verantwoordelijkheid werkzame personen over de totstandkoming en de uitvoering van een overeenkomst van opdracht, de kwaliteit van de dienstverlening of de hoogte van de declaratie, niet zijnde een klacht als bedoeld in paragraaf 4 van de Advocatenwet;
  2. klager: de cliënt of diens vertegenwoordiger die een klacht kenbaar maakt;
  3. klachtenfunctionaris: de persoon, niet zijnde de advocaat tegen wie de klacht is gericht, aan wie de behandeling van de klacht is overgedragen. De klachtenfunctionaris is mr. A. Simicevic, advocaat ten kantore van Van Bremen Advocaten:

Van Oldenbarneveltstraat 152 C01

3012 GX  Rotterdam

Telefoon: 0107200830


Artikel 2 toepassingsbereik

  1. Deze kantoorklachtenregeling is van toepassing op iedere overeenkomst van opdracht tussen Advocatenkantoor GümüsGarant en de cliënt.

Artikel 3 doelstellingen

Deze kantoorklachtenregeling heeft tot doel:

  1. het vastleggen van een procedure om klachten van cliënten binnen een redelijke termijn op een constructieve wijze af te handelen;
  2. het vastleggen van een procedure om de oorzaken van klachten van cliënten vast te stellen;
  3. behoud en verbetering van bestaande relaties door middel van goede klachtenbehandeling;
  4. medewerkers te trainen in cliëntgericht reageren op klachten;
  5. verbetering van de kwaliteit van de dienstverlening met behulp van klachtbehandeling en klachtanalyse.

Artikel 4 informatie bij aanvang dienstverlening

  1. De advocaat wijst de cliënt voor het aangaan van de overeenkomst van opdracht erop dat het kantoor een kantoorklachtenregeling hanteert en dat deze van toepassing is op de dienstverlening. Op verzoek van de cliënt kan een afschrift van deze klachtenregeling aan de cliënt worden verstrekt.
  2. Advocatenkantoor GümüsGarant heeft algemene voorwaarden opgenomen bij welke onafhankelijke partij of instantie een klacht via de die na behandeling niet is opgelost kan worden voorgelegd ter verkrijging van een bindende uitspraak en heeft dit bij de opdrachtbevestiging kenbaar gemaakt.
  3. Klachten als bedoeld in artikel 1 van deze kantoorklachtenregeling die na behandeling niet zijn opgelost worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Advocatuur.


Artikel 5 interne klachtprocedure

  1. Indien een cliënt op enigerlei wijze het kantoor benadert met een klacht, dient mr. M. Gümüş daarvan op de hoogte gesteld te worden.
  2. Indien een cliënt het kantoor benadert met een klacht, dan wordt de klacht doorgeleid naar mr. A. Simicevic, die daarmee optreedt als klachtenfunctionaris.
  3. De klachtenfunctionaris stelt degene over wie is geklaagd in kennis van het indienen van de klacht en stelt de klager en degene over wie is geklaagd in de gelegenheid een toelichting te geven op de klacht.
  4. Degene over wie is geklaagd tracht samen met de cliënt tot een oplossing te komen al dan niet na tussenkomst van de klachtenfunctionaris.
  5. De klachtenfunctionaris handelt de klacht af binnen vier weken na ontvangst van de klacht of doet met opgave van redenen mededeling aan de klager over afwijking van deze termijn met vermelding van de termijn waarbinnen wel een oordeel over de klacht wordt gegeven.
  6. De klachtenfunctionaris stelt de klager en degene over wie is geklaagd schriftelijk op de hoogte van het oordeel over de gegrondheid van de klacht, al dan niet vergezeld van aanbevelingen.

Artikel 6 geheimhouding en kosteloze klachtbehandeling

  1. De klachtenfunctionaris en degene over wie is geklaagd nemen bij de klachtbehandeling geheimhouding in acht.
  2. De klager is geen vergoeding verschuldigd voor de kosten van de behandeling van de klacht.

Artikel 7 verantwoordelijkheden

  1. De klachtenfunctionaris is verantwoordelijk voor de tijdige afhandeling van de klacht.
  2. Degene over wie is geklaagd houdt de klachtenfunctionaris op de hoogte over eventueel contact en een mogelijke oplossing.
  3. De klachtenfunctionaris houdt de klager op de hoogte over de afhandeling van de klacht.
  4. De klachtenfunctionaris houdt het klachtdossier bij.

Artikel 8 klachtregistratie

  1. De klachtenfunctionaris registreert de klacht met daarbij het klachtonderwerp.
  2. Een klacht kan in meerdere onderwerpen worden ingedeeld.

Stichting derdengelden

Ons kantoor ontvangt geen derdengelden in de zin van de Verordening op de advocatuur. Wij zijn dan ook vrijgesteld van de verplichting een stichting derdengelden ter beschikking te hebben. Onder geen enkele omstandigheid ontvangen wij derdengelden op de kantoorrekening.


Wij hebben de deken ervan op de hoogte gesteld dat wij geen stichting derdengelden hebben, en zullen hem ook informeren bij enige wijziging inzake de beschikbaarheid van een stichting derdengelden.

Laatst bijgewerkt: juli 2022

© 2022 Advocatenkantoor GümüsGarant

 | Privacyverklaring |